flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз роботи зі зверненнями громадян

01 березня 2013, 13:47
А Н А Л І З
стану організації роботи зі зверненнями громадян
Бершадського районного суду Вінницької області
за 2012 рік в порівнянні з 2011 роком
 
Робота зі зверненнями громадян у Бершадському районному суді Вінницької області забезпечує реалізацію конституційних прав громадян і саме тому є одним з надзвичайно важливих аспектів діяльності як органів судової, так і інших органів влади усіх рівнів. Як свідчить практика, звернення громадян є одним із достовірних джерел інформації про сподівання та побажання населення, про стан справ у різних сферах життя громадян. Ця робота допомагає об’єктивніше оцінювати роботу суду, своєчасно приймати необхідні рішення, усувати виявлені недоліки.
Робота зі зверненнями громадян в Бершадському районному суді Вінницької області проводиться відповідно до вимог чинного законодавства, а саме:
- Конституції України;
- Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року № 393;
- Законів України «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад», - в частині розгляду депутатських звернень і запитів;
- Указу Президента України « Про заходи щодо забезпечення;  
- Конституційних прав громадян на звернення» від 19.03.1997 року № 241;
- Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348;
- Методичних рекомендацій по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих судах та апеляційних судах, розроблених відділом організаційного та методичного забезпечення Державної Судової Адміністрації України.
У приміщенні Бершадського районного суду Вінницької області на першому поверсі у зручному для вільного огляду місці, розміщений графік прийому громадян головою суду та керівником апарату суду, а також графіки прийому громадян у Верховному Суді України, Апеляційному суді Вінницької області, Державною Судовою Адміністрацією України та територіальним управлінням у Вінницькій області. 
Головою Бершадського районного суду та керівником апарату Бершадського районного суду регулярно здійснюється прийом громадян з питань організації роботи суду у встановлені дні та години. Графік прийому громадян затверджений наказами голови Бершадського районного суду Вінницької області «Про затвердження графіку прийому громадян посадовими особами Бершадського районного суду» Вінницької області № 3 від 04.01.2010 року та №4 від 04.01.2010 р.
Викладені в письмовій або в усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання), скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства розглядаються в порядку визначеному Законом України «Про звернення громадян».
В суді особливу увагу приділено питанням організації прийому громадян таких категорій, як Герої України, Герої Радянського Союзу, Герої Соціальної праці, інваліди Великої Вітчизняної війни, ветерани війни та праці, інваліди, непрацездатні особи та особи, як постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері, інші особи, які потребують соціального захисту та підтримки.
В Бершадському районному суді Вінницької області проводиться робота по зверненню громадян: ведеться журнал обліку надходжень звернень (заяв, скарг, пропозицій) до суду; здійснюється контроль за своєчасним наданням відповідей по зверненням, який покладено на помічника судді – Ситник В.М. відповідно до наказами голови Бершадського районного суду Вінницької області за № 3, 4 від 03.11.2011 року.
Помічник судді Ситник В.М. веде журнал реєстрації звернень громадян, привласнює індекс звернень, веде алфавітний покажчик звернень громадян. Всі вимоги передбачені законодавством по оформленню провадження за скаргою, виконуються нею в повному обсязі. При здійсненні контролю особлива увага звертається на строки й повноту розгляду порушених питань, об’єктивність перевірки звернень, законність і обґрунтованість прийнятих за ними рішень, своєчасність їх виконання і направлення відповідей заявникам.
В 2012 році до Бершадського районного суду надійшло 13 звернень ( в 2011 році – 5), з них безпосередньо письмово були подані 11 заявниками, одне звернення надійшло з Апеляційного суду Вінницької області за вх. № 5003 від 31.07.2012 р., одне звернення надійшло з Прокуратури Бершадського району Вінницької області за вх. № 6989 від 31.10.12 р.
По вказаним заявам (скаргам)  було надано повні  та об’єктивні відповіді. Порушень строків при розгляді заяв (скарг) не вбачається, тому як відповіді були надані у встановлені законом терміни.
Відповіді на скарги громадян надсилаються рекомендованими листами, що забезпечує не лише надання відповідей, але й є гарантією отримання їх скаржниками.
Питання поліпшення роботи щодо розгляду звернень громадян постійно перебуває на контролі голови Бершадського районного суду Вінницької області – Куйбіди А.І. На оперативних нарадах проводиться обговорення звітів помічника судді - відповідального за організацію роботи зі зверненнями громадян.
Від того, як вчасно, повно та обґрунтовано будуть надані відповіді на звернення громадян, залежить авторитет судової влади.
Порівнюючи кількість звернень громадян у 2012 році, які надійшли до Бершадського районного суду Вінницької області, слід зазначити, що кількість звернень   дещо збільшилася  за звітний період - 2012 рік  в порівнянні з попереднім періодом - 2011 роком на 8 звернень.
 
 
ГОЛОВА
БЕРШАДСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ                                                                                                         КУЙБІДА А.І.
 
(Вик. Ситник 0-4352- 23967)