flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення практики розгляду адміністративних справ про спори з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки

27 лютого 2013, 17:49
Адміністративне судочинство – відносно новий вид судочинства, який було запроваджено із введенням у дію Кодексу адміністративного судочинства України 01.09.2005 року.
         Відповідно до ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Досліджуючи показники судової практики розгляду адміністративних справ, можна порівняти дані за перше півріччя 2012 рік з І півріччям 2011 року.
У провадженні Бершадського районного суду у першому півріччі 2012 року було розглянуто 49 справ зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки, що в свою чергу відносяться до спорів щодо дорожнього руху. Справ щодо правового статусу фізичних осіб, цивільного захисту охорони праці, охорони здоров’я – до суду не надходило.
За перше півріччя 2011 року до суду надійшло 346 справ вищевказаної категорії, з них 2 справи про видворення з України іноземців або осіб без громадянства та 344 справи – про спори щодо дорожнього руху. 
 
Висновки і пропозиції.
         Судді Бершадського районного суду Вінницької області  при розгляді справ зазначеної категорії в основному правильно застосовують норми чинного законодавства.
Вивчивши практику  Бершадського районного суду Вінницької області по розгляду адміністративних справ, можна зробити висновок, що, з урахуванням неодноразових та досить істотних змін у адміністративному судочинстві, такий розгляд все ще містить ряд неоднозначних питань, які потребують додаткового роз’яснення в підзаконних нормативних актах, та, окрім того, несе завдяки численності позовів істотне навантаження на суд.
Для покращення якості та пришвидшення строків розгляду адміністративних справ суд повинен бути наділений повноваженнями вимагати від сторін їх особистої присутності під час розгляду справи, надання ними необхідних, на думку суду, документів, пояснень, контролювати явку свідків.
Проте загалом доцільно було б вказати, що виходячи з показників досліджених періодів, робота з розгляду адміністративних справ судом здійснювалася відповідно до закону, переважно у встановлені законом строки та відповідно до визначених процедур. 
Обираючи вид провадження, та беручи неоднозначну практику у застосуванні скороченого провадження, слід відзначити, що позивачі у цій категорії справ не є обізнаними у правилах адміністративного судочинства, і винесення рішення по справі без їх виклику розцінюють як порушення їх прав, а також вимоги у таких справах часто не підлягають до повного їх задоволення, а тому суддям слід надати перевагу письмовому провадженню, яке значно заощаджує часові, організаційні та матеріальні витрати для розгляду справи, або розглядати справи із фіксуванням судового процесу технічними засобами.
 
Суддя
Бершадського районного суду
Вінницької області                                                                                              В.І.Губко