flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ роботи із зверненнями та інформаційними запитами громадян за 2016 рік в порівнянні з 2015 роком

09 червня 2017, 11:39

     Робота зі зверненнями громадян у Бершадському районному суді Вінницької області забезпечує реалізацію конституційних прав громадян і саме тому є одним із надзвичайно важливих аспектів діяльності як органів судової влади так і інших органів влади усіх рівнів. Як показує практика, звернення громадян є одним із достовірних джерел інформації та засобів захисту їхніх прав та законних інтересів. Це право закріплено у Конституції України. Так, у ст. 40 Конституції України зазначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

     Діловодство в Бершадському районному суді Вінницької області із зверненнями та інформаційними запитами громадян  за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться на неухильному дотриманні таких нормативноправових актів та вимог як:

-          ст.40 Конституції України від 26.06.1996 р.;

-          Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. № 653-14;

-          Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-XII, нова редакція від 13.01.2011р. №2938 (набирає чинності ч/з 3 міс. з дня опублікування);

-          Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.11 р. 
№ 2939-VI.

-          Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядуванню, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях  незалежно від форм  власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348;

-          Інструкція з діловодства в апеляційному загальному суді, затверджена наказом ДСАУ від 17 грудня 2013 року  №173.

-          Законів України «Про статус народного депутата України» від 17 листопада 1992 року №2790, «Про статус депутатів місцевих рад» від 11 липня 2002 року №93, в частині розгляду депутатських звернень і запитів.

 

     Найважливішими завданнями відповідальної особи по роботі зі зверненнями громадян під час розгляду звернень та інформаційних запитів є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у їх вирішенні всебічного, своєчасного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне вирішення їх, захист законних прав та інтересів громадян та недопущення посягання на них.

     Робота зі зверненнями громадян у відділі здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства та направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів.Відповідальна особа по роботі із зверненнями та інформаційними запитами громадян постійно здійснює систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян з метою виявлення причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих проблем, які потребують негайного розв’язання.

     Звернення та інформаційні запити розглядаються та вирішуються у строки, визначені законами. За результатами розгляду громадянам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Після опрацювання кожного та надання відповіді звернення формується у справу та зберігається в нарядах відповідно до номенклатури суду.

     У приміщенні Бершадського районного суду Вінницької області на першому поверсі у зручному для вільного огляду місці, розміщений графік прийому громадян головою суду та керівником апарату суду, а також графіки прийому громадян у Верховному суді України, Апеляційного суду Вінницької області, Державною Судовою Адміністрацією України та територіальним управлінням у Вінницькій області.

     Головою Бершадського районного суду та керівником апарату суду регулярно здійснюється прийом громадян з питань організації роботи суду у визначенні дні та години. Графік прийому громадян затверджений наказом голови Бершадського районного суду Вінницької області «Про затвердження графіку прийому громадян посадовими особами Бершадського районного суду Вінницької області №12-од від 25.02.2017 року». Така форма роботи зі зверненнями громадян є дієвою і актуальною.

     У суді особлива увага приділяється питанням організації прийому громадян таких категорій , ЯК Герої України, Герої Радянського Союзу, Герої Соціальної праці, інваліди Великої Вітчизняної війни, ветерани війни та праці , інваліди, непрацездатні особи та особи, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері, інщі особи, які потребують соціального захисту та підтримки.

    Протягом 2016 року у Бершадському районному суді проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань та усунення причин їх виникнення відповідно до розробленого Положення про організацію роботи за зверненнями громадян Бершадського районного суду Вінницької області. У суді працює "телефон довіри", а у загальному відділі суду та приймальні –  постійнодіючі прямі телефонні лінії.  

     Облік звернень громадян ведеться в журналі реєстрації та обліку надходжень звернень ( пропозицій, заяв і скарг)  громадян до суд  та в алфавітному покажчику. Здійснюється контроль за своєчасним наданням відповідей по зверненням, який покладено на помічника судді – Ситник В.М. відповідно до наказів голови Бершадського районного суду Вінницької області за №3, 4 від 03.11.2011 року , а жовтня 2016 року обов’язки по роботі зі зверненнями та інформаційними запитами громадян було покладено на помічника судді Даніленка Є.К. відповідно до наказу №58-од від 18.10.2016 року.

     Помічник судді веде журнал реєстрації звернень громадян, привласнює індекс звернень, веде алфавітний показчик звернень громадян. Всі вимоги передбачені законодавством по оформленню провадження за скаргою, виконуються відповідальною особою в повному обсязі. При здійсненні контролю особлива увага звертається на строки й повноту розгляду порушених питань, об’єктивність перевірки звернень, законність і обґрунтованість прийнятих за ними рішень, своєчасність ії виконання і направлення відповідей заявникам.

     На протязі 2016 року до Бершадського районного суду Вінницької області надійшло 9 звернень (в 2015 році -4), всі звернення були подані безпосередньо  письмово.

     По кожній заяві (скарзі)  було відкрито провадження та розглянуто вимоги викладені в письмові формі та було надано повні та об’єктивні відповіді. Порушень строків при розгляді заяв та скарг не вбачається, так як відповіді були надані у встановлені законом терміни.

     На кожну заяву чи скаргу громадян письмові відповіді надсилалися рекомендованими листами з повідомленням, що забезпечує не лише надання відповідей, а й є гарантією  їч отримання скаржниками.

     Нормативно неврегульованим залишається на сьогодні статус електронних листів-звернень, надісланих електронною поштою, зокрема тих, що не містять електронного підпису.

      Підсумовуючи викладене, необхідно відмітити, що право громадян звертатися особисто, а також направляти індивідуальні чи колективні до суду чи інших органів влади є одним з найважливіших засобів прояву суспільно-політичної активності громадян, зацікавленості їх у суспільних справах, а також захисту ними своїх прав.

 

      Результати проведеного аналізу свідчать, що робота з розгляду звернень громадян у суді ведеться на належному рівні, головою суду здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота. На оперативних нарадах проводиться обговорення звітів помічника судді – відповідального за організацію роботи зі зверненнями громадян.

     Порівнюючи кількість звернень громадян у 2016 році, які надійшли до Бершадського районного суду Вінницької області, слід зазначити, що кількість звернень збільшилася за звітній період-2016 рік в порівнянні з попереднім періодом -2015 роком на 5 звернень.

     Організація роботи із запитами на публічну інформацію у Бершадському районному суді здійснюється відповідно до вимог Закону України « Про доступ до публічної інформації « від 13.01.2011 №2939 УІ 9далі – Закон) та Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Бершадського районного суду  (далі-Положення), затвердженого Наказом Голови Бершадського районного суду №17-од від 21.03.2013 року, згідно якого Бершадський районний суд забезпечує опрацювання , систематизацію, аналіз та контроль щодо задоволення запитів на інформацію та надання консультацій під час оформлення запитів.

     На протязі 2016 року до Бершадського районного суду Вінницької області надійшло 14 письмових інформаційних запитів. Усі запити опрацьовано, розглянуто у встановлений законодавством строк та надано запитувану письмову відповідь, яку надіслано поштою рекомендованим листом з повідомленням, після отримання якого запитувачем, повідомлення містиця в провадженні за інформаційним запитом, що підтверджує отримання відповіді особою яка подала інформаційний запит.

     Варто зауважити, що всі запитувачі зверталися з інформаційними запитами стосовно надання інформації щодо руху справ.

      Порівнюючи кількість інформаційних запитів громадян у 2016 році, які надійшли до Бершадського районного суду , слід зазначити, що кількість інформаційних запитів суттєво збільшилася, оскільки за звітній період - 2016 рік в порівнянні з попереднім періодом - 2015 роком на 12 інформаційних запитів.

     Узагальнення та аналіз звернень та інформаційних запитів, що надходять до Бершадського районного суду, дають можливість зробити висновки про реальний стан забезпечення конституційних прав громадян на звернення та про стан розв’язання питань, порушених у цих зверненнях.