flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Електронний суд: як працюватиме і про які зміни потрібно знати українцям

03 грудня 2018, 14:58

Електронний суд як майбутня складова Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС) – це один з важливіших публічних сервісів для громадян, оскільки передбачає новий раніше відсутній функціонал – можливість громадянам дистанційно (в електронному вигляді), не виходячи з дому чи перебуваючи в іншому віддаленому від суду місця, подавати позови до суду та отримувати в зворотному порядку від суду процесуальні документи.

Яким чином зареєструватися в системі?

Для того, щоб скористатися системою електронного суду, необхідно зареєструватися обліковим записом на сайті mail.gov.ua. і отримати ЕПЦ (електронний цифровий підпис). На сайті є кілька варіантів реєстрації – звичайний і з допомогою ЕЦП про те, щоб мати доступ до електронного суду, потрібно реєструватися саме через ЕЦП.

Якщо у вас вже є поштовий скринька на mail.gov.ua, тоді потрібно тільки отримати цифровий підпис, який надає акредитований центр сертифікації ключів, з переліком акредитованих центрів сертифікації ключів можливо ознайомитись при реєстрації id.court.gov.ua до підсистеми Електроного суду і прив'язати її до профілю користувача. Крім того, є можливість ознайомитися з «Відеодопомогою» від початку реєстрації до подачі позовної заяви та сплати судового збору.

При реєстрації система автоматично «підтягує» дані про особу з ЕЦП (прізвище, ідентифікаційний код, тощо). Недостатні (чи змінені дані, наприклад, про електронну пошту) необхідно внести чи відкоригувати самостійно. Після цього реєстрація завершена, а користувач одразу потрапляє в сервіс вже доступного на сьогодні «Електронного суду». Надалі, після розробки інших сервісів ЄСІТС, в електронному кабінеті буде доступний перелік всіх таких сервісів та відповідне посилання для можливого їх використання.

Вже зараз можна скористатися можливістю подати заяву до суду. Для цього слід перейти за посиланням «Заява». Система для зручності запропонує наявні шаблони заяв, якими користувач може за бажанням скористатися. Також, Електронний суд надає можливість долучати в електронному вигляді додатки, оплачувати судовий збір. Після перевірки і формування заяви, відповідним натисканням на необхідну кнопку підписуємо і відправляємо заву до суду.

Надалі, по мірі проходження в суді заяви, на сервіс «Електронного суду» користувача будуть приходити повідомлення про результати авторозподілу, прийняті судом рішення, повістки, інші процесуальні документи.

31 травня 2018 року Державною судовою адміністрацією України прийнято наказ, яким визначено пілотними всі 10 місцевих загальних судів міста Києва. Відповідальні працівники цих судів напередодні пройшли необхідний інструктаж та навчання з питань застосування сервісу «Електронного суду».

Правові підставі та порядок використання відповідної підсистеми на перехідний період (до впровадження ЄСІТС) визначено Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженим в редакції рішення Ради суддів України від 12.04.2018 № 16.

Таким чином, відсьогодні все готове для можливості реально користуватися відповідним сервісом в пілотних судах (відповідно до наказу ДСА України початок тестової експлуатації  підсистеми «Електронний суд» - 04 червня 2018 року).

Також, зі слів заступника голови ДСА України Сергієм Чорнуцьким:

 

«Суди очікує справжня технічна революція, адже з 2019 р. має запрацювати Єдина інформаційно-телекомунікаційна система. Як вдалося дізнатися «Судово-юридичній газеті» під час інтерв’ю».

 

Підсумовуючи вищезгадане можливо прийти до висновку, що з 2019 року запрацює і підсистема Електронний суд, так як, вона є складовою ЄСІТС. Далі буде…

 

Головний спеціаліст з

інформаційних технологій                                          Микола Кунянський